söndag 18 november 2012

Godmorgon i stugan!

Idag väntar en lång dag, börjar jobba kl 12, slutar 20. Eller tja, inte så lång egentligen kanske, men det känns så nu ;)
Jag ska hur som helst aktivera hjärnkontoret lite nu på morgonen, med lite pluggande, ska bland annat summera en del anteckningar från föreläsningar och maila iväg till några som var sjuka. Rätt bra (inte att dom var sjuka naturligtvis!) för jag lär mig genom att upprepa vad jag själv skrivit, samtidigt som att jag vet att om jag är borta så kan jag få hjälp tillbaka. Skönt!
Men det får vänta en liten stund, frukost nu, Beata har ändå satt sig på blocket jag behöver och tigger frukost, Sunny begär att jag kastar papperstuss så hon kan apportera medan Doris går runt och funderar på om hon ska tigga eller inte, hon är inte helt säker på om hon gillar min frukost eller inte ;) 
Så är det här hos oss. Först ska flickorna få sin uppmärksamhet innan man sätter igång med de egna grejerna. Kanske låter lite bortskämt, men jag tycker att det är så det ska vara ;) 
Nu lämnade Beata sin plats på mitt block i jakt på min tallrik med yoghurt, dax att vakta den en stund till så jag får nåt själv innan hon får resterna, sedan är det bara att ge sig i kast med alla bestyr! 
Ha en bra söndag allihop!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar