fredag 23 november 2012

Ombytligt humör

Det blir aldrig tråkigt i alla fall, med lite humörbyte. 
Startade dagen med ett alldeles utmärkt humör, som höll i sig ända fram till eftermiddagen. Inte ens krånglande internetuppkoppling när jag skulle skriva ut papper hos mamma och pappa som jag skulle sätta mig och läsa in senare satte humöret ur balans. Eller så började det där utan att jag märkte det. 
Väl hemma igen blev det till att laga mat till kvällen, slog till med nåt så simpelt som pannkakor. Och sedan fick jag för mig att jag skulle stryka de sista gardinerna så de kunde komma upp, samtidigt som jag repeterade så många skelettdelar som möjligt, alla de jag kan så de fastnar ordentligt under tiden. Men under tiden jag strök blev humöret sämre och sämre... Och när jag var färdig med gardinerna var jag på så overkligt dåligt humör och hade inget tålamod kvar överhuvud tagen. Att ens gardinerna är på plats är förvånansvärt. Men de är där de ska vara. Men jag var sur som ättika. 
Vad som egentligen retat upp mig har jag en aning om, men inget som skulle ge sånt humör... Men jag är hyperstressad över tentan, känner att allt går över styr, fast ändå tror jag att det ska gå. Hoppas jag. 
Satte verkligen fast en hel del skelettdelar i skallen under tiden trots allt, och när jag kollade på pappren så var de jag nött in under stryktiden rätt. Det är alltid nåt. Sedan satte jag mig och läste. Nervsystemet och dess celler... roligare kan man ha... Men om jag får in det nu så ska det väl sitta. 
Sedan kom huvudvärken. Den har väl haft sitt finger med i spelet idag, brukar bli på väldigt dåligt humör när det är på gång. 
Nu har det släppt lite, och humöret är rätt mycket bättre. Skönt. Har fortsatt med namninlärning på kroppsdelar (nu snackar vi inte på svenska bara utan även på latin), och tror att några till sitter. Det är många och det är lätt att röra ihop dem. Jag har en liten fördel i och med hästmassageutbildningen, skönt att man ibland har något som kan komma till att hjälpa en på traven!! 
Nä, nu blir det teve resten av kvällen för hela slanten, Top Gun, den går ju inte att missa, en 80-tals klassiker ;) 
Ha're gott!!

Längtar efter det här!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar